Nicole & Poul in Jordanië

Wadi Rum

In alle vroegte, 5.15u, gaat onze wekker en maken we ons klaar voor onze tocht door de woestijn, de Wadi Rum. Na een voorspoedige autorit van 2 uur komen we aan op de plaats van bestemmng.

Natuurreservaat Wadi Rum is de bekende woestijn waarin ' Lawrence of Arabia' is gefilmd. Dit is de plek waar Lawrence Arabische troepen verzamelde. De woestijn trekt zich van noord naar zuid uit over een afstand van 70km.

Nicole heeft al dagenlang buikpijn van het idee dat ze vandaag op een kameel moet. Inde Belgische reisgids, de Trotter heeft ze een stuk gelezen over de kamelentocht wat niet echt moed geeft voor een grote dierenvriend als Nicole. :-) Met knikkende knieeen betreedze de 7-jarige Oscar 2 terwijl Poul plaatsneemt op zijn grote broer (van 10) Oscar 1, beiden nog erg jong, ze schijnen 100 jaar te kunnen worden. Als de kameel eenmaal op zn poten staat en zijn eerste stappen zet door het rode zand kunnen we er gelukkig al snel allebei van genieten. Wat heerlijk om op zo'n hoogte in langzame draf door de Wadi Rum te struinen, je kijkt je ogen uit.

Na een uur op de kamelen stappen we in de jeep, waar we de rest van de dag een tour mee maken. We worden langs de bezienswaardigheden gebracht en krijgen een lunch op een idylische plek. Er wordt eerst een kleed voor ons uitgelegd, ondertussen bereid onze gids op een houtvuur onze kippenkluifjes en natuurlijk de thee. Samen met wat brood en salade is de lunch compleet. De gids gaat er vervolgens vandoor met zn jeep zodat we ook echt met zn tweeen en onze lunch achterblijven midden in de woestijn. Na ruim een uur wordt onze jeeptour voortgezet.

Tijdens de tour krijgt Poul de gelegenheid om zelf in de jeep te rijden. Gelukkig was er niet veel verkeer ;-). We stoppen bij een hoge zandduin om te sandboarden. Poul krijgt eerst wat uitleg en begint vervolgens aan de klim naar boven. Nicole staat onderaan de duin klaar om het tafereel te filmen, maar Poul komt maar niet naar beneden. Hilariteit alom bovenop de duin waar ze met een paar man klaar staan om naar beneden te boarden, maar het glijdt van geen meter (verkeerde wax). UIteindelijk komen ze een voor een zittend naar beneden, een spectaculair gezicht. Bedolven onder het rode zand stapt Poul weer in de jeep en kunnen we onze tocht verder voortzetten.

Na de tour worden we naar ons Bedoeinenkamp gebracht waar we deze nacht verblijven. Er staat een pot thee klaar en we klimmen op een rots om daar de zonsondergang te kunnen aanschouwen. Het wordt een gezellige avond met een zeer gemelleerd gezelschap! Een Francaise woonachtig in Brussel, een vrouw uit Mozambique (weet hier even de benaming niet van) die inmiddels woonachtig is in Lille en werkzaam bij de EU in Brussel, 4 Japanners en met ons nog een Nederlandse.

Het eten is heerlijk en we tafelen gezellig na met de Bedoeienen waar met name de cultuurverschillen onderwerp van gesprek zijn. We gaan natuurlijk ook nog even in het zand liggen om de schitterende sterrenhemel te aanschouwen.Nog nooit eerder zoveel sterren gezien!

Het water in de kraan en douche is jammer genoeg op, dus nog rood van het zand zoeken we onze bedjes op in ons eigen tentje om vervolgens om 7u weer op te staan voor het ontbijt. De Japanners denken er anders over enblijven de hele nacht boven op de rots zitten,nog net iets meer geboeid door de sterren.

Al met al een hele bijzondere ervaring om een nachtte verblijven in de woestijn!

Robin

Mooie verhalen en foto`s! Is de Pablo-trui weer mee op vakantie?

Krista collega

Hoi Poul en Nicole,

Zoals beloofd (Poul) heb ik even gekeken naar jullie verhalen. Echt heel erg mooi!!! En de foto's zijn ook prachtig.
Geniet ervan!

Groeten,
Krista

Liesbeth

Hey vakantiegangers,
Wij net thuis en jullie daar lekker op vakantie.
Zo te lezen en te zien hebben jullie al wat meegemaakt. Jammer van die bergschoenen en natuurlijk de lege camera, ja het leven van een vakantieganger gaat niet altijd over rozen, zullen we maar zeggen.

Heel veel plezier daar !!!

Groeten Liesbeth

Esther en Tim

Hee Nicole en Poul,

Wat een leuke verhalen weer, jullie houden de site goed bij. En wat is het gesteente in Petra hoog/groot. Het ziet er echt super uit! En Jordanie/ Petra komt nu zeker ook op mijn verlanglijstje om te bezoeken. Alleen een uurtje in de woestijn picknicken zonder gids in de middle of nowhere lijkt mij enger dan op een kameel hihihihi. Hou ons op de hoogte en nog heeeeel veel plezier!

Groeten uit een redelijk zonnig Utrecht,

Esther en Tim

Diana

He hallo,

Het is wat die kamelen, he Nicole, maar je doet het goed hoor.

Gr. Diana

Sara

Zo ik liep ff achter maar ben nu weer bij.....leuke verhalen en mooie foto's. Die zou je makkelijk kunnen verkopen aan een reisbureau of een fotowedstrijd.
Petra vind ik echt een lelijke naam (sorry voor degen die zo heten) maar deze Petra is wel echt super mooi! En ben blij om te weten dat Nicol fan is van kamelen. Wij kwamen gister terug van de markt en reden naar huis toen we een kameel tegen kwamen die voor ons winkeltje lag waar we altijd boodschappen doen.......zal een ff wat regelen als jullie besluiten deze kant op te komen :)

Groetjes uit Niger