Nicole & Poul in Jordanië

Buenos Aires

Buenos Aires

Helaas, het zit er alweer bijna op! Morgen stappen we op het vliegtuig, weg van Buenos Aires. Een stad die ontzettend veel indruk op ons heeft gemaakt. En waarvan we ook zeker hopen hier ooit nog eens terug te komen.

We hebben veel gezien maar bovenal ook de sfeer kunnen proeven. Wat ons hier misschien nog wel het meeste aanspreekt zijn de Argentijnen. Zodra je ergens een kaart staat te lezen komt iemand aan je vragen of ze je kunnen helpen met het wijzen van de weg. En niet te vergeten de hulp die Poul kreeg van de taxichauffeurs bij het zoeken naar de bagage.

We zijn op het kerkhof geweest waar Evita begraven ligt. Een indrukwekkende gewaarwording. De foto´s spreken voor zich denk ik. Daarna zijn we de plaatselijke broodjeszaak in geweest voor een Milanesa, een broodje schnitzel! Dit is een complete maaltijd voor nog geen € 2,50. Vervolgens zijn we in de taxi naar de B&B gegaan om Nicole in bed te leggen, Poul is toen lekker op het terras espresso gaan drinken, waar hij een geamusseerd gesprek had met een oudere dame.

Gister bij het vallen van de avond een demonstratie meegemaakt voor het Congreso. Veel vlaggen, trommelgeroffel en zingende mensen. De sferen van Buenos Aires in het Evita tijdperk herleefden.

Schitterende winkelgaleries bezocht, maar ook mooie winkels in het oude gedeelte van de wijk Palermo.

Flinke afstanden afgelegd, te voet, met de metro, de taxi en de bus.

Onze reis gaat nu verder, naar Ushuaia. Maar we hebben Buenos Aires in ons hart gesloten.

Van de grote stad nu naar het einde van de wereld, Tierra del Fuego!

Ciao Poul y Nicole

Clara

Wat een verhaal tot nu toe, en wat een prachtige foto's! Heerlijk om zo mee te kunnen lezen, ik hoop dat het leed nu geleden is en jullie nog heel erg veel gaan genieten.

Joyce Vankan

Hallo Nicole en Poul,

Ik volg je reis en wat prachtig zeg.
Ik hoop dat je je al weer wat beter voelt.

Gr joyce