Nicole & Poul in Jordanië

El Calafate

Na Buenos Aires hebben wenu ook Ushuaia achter ons gelaten. Wezitteninmiddels in El Calafate, Patagonia.

Op de dag van vertrek waait er een ijzig koude wind doorUshuaia,sneeuwvlokjes dwarrelen naar beneden. We brengeneen bezoek aan Museo del fin del mundo. Waar we aparte verhalen lezen van oud gevangenen van Ushuaia.Wezijn vooreen heerlijkewarme chocomelk en lunch bij restaurant Tante Sara gaan zitten, dé toptent van Ushuaia.

Nog even langs een internetcafe om teinternetbankieren.Daar komen we tot de ontdekking dat de wisselkoers een heel stuk gunstiger is dan waar we steeds vanuitgaan, flinke meevaller dus!Vervolgens met een taxi viahet hotel, voor onze onze bagage, naar het vliegveld.

Na ruim een uur vertraging, op een vliegveld waar echt helemaal niks te beleven valt hangen we rond 17u eindelijk in de lucht. Na een maaltijd wordt de landing vrijwel direct weer ingezet en kunnen we de eerste aanblikken van het prachtige Patagonie aanschouwen. Na de landingmet de taxinaar Hotel Picos del Sur. (een tip van een reiziger in ons vorige hostel)

De taxichauffeur blijkt haast te hebben, zn kilometerteller is kapot,(misschien maar goed dat we niet kunnen zien hoe hard hij gaat).Met gekromde tenen stappen we uit bij het hotel, waar ze gelukkig nog een kamer voor ons hebben. Na een welkomstdrankje en het installeren in onze kamer besluiten we om 21.30u aan te schuiven in het restaurant van het hotel. Erzit alzeer luidruchtige groep (zo´n 40 man)binnen die allemaal hetzelfde menu voorgeschoteld krijgen, dus ookwijeten gewoon met de pot mee, driegangenmenu voor 8 euro!

Vanochtend weer op tijd wakker, de zon schijnt volop. Na een heerlijk ontbijt een plattegrond gevraagd bij het hotel. We blijken op loopafstand te zitten van het centrum. Al snel blijkt het ondanks de felle zonnestralen behoorlijk koud te zijn, hoog tijd dus om handschoenen aan te schaffen.

Vanmiddagop twee crossfietsjes van het hotel richting Lago Argentina gefietst. Echt schitterend! Mooi blauw meer met veel flamingo´s en meeuwen. Nu lekker opwarmen in het zonnetje en bekijken welke tour we gaan doen. Dat we gletsjers gaan bekijken staat al vast, maar welke het precies gaan worden moeten we nog even uit gaan zoeken.

Defoto´s volgens zsm, krijgen ze hier helaas niet geladen.

liefs Poul en Nicole

Ivo

He Poul en zusje, leuk steeds weer deze verhalen te kunnen lezen. Ik bedacht me vandaag dat er door de wintertijd die hier is ingegaan, nog slechts 4 uur tijdsverschil is met jullie. Wordt steeds minder dus ;-)
Hier zijn de oktoberfeesten in alle hevigheid losgebarsten. Ontzettend druk en alles ziet er weer goed uit, zeker nu het zo vroeg donker is zijn die kermislampjes extra leuk.

Zo weten jullie ook een beetje hoe het hier gaat. Ben benieuwd naar de verhalen en de foto's van de gletsjers.

Liefs

Ivo

Ad en Hanna

We kijken iedere dag uit naar jullie verhalen en of foto's. Zo te lezen gaat het goed met jullie en genieten jullie erg van de reis. Jullie hebben het vliegtuig genomen in plaats van de bus,dat is voor Nicole ook beter denk ik. Heb je nog last gehad van je oren Nicole? liefs Ma en Pa

Paul en Anne

He Poul en Nicole,

Mooie foto's, mooi verhaal, geweldig om te volgen. Wij vertrekken nu voor een paar daagjes naar Antwerpen. Als het goed is hebben we daar internet op de kamer dus we kunnen jullie blijven volgen.

Geniet nog lekker en tot snel!

Paul en Anne

wim en nel

wat een prachtige foto's en wat zullen jullie samen genieten! Geweldig die natuur!