Nicole & Poul in Jordanië

San Carlos de Bariloche en Mendoza

Op donderdagvliegen we vanuit El Calafate naar San Carlos de Bariloche. De vlucht is omgeboekt naar een iets groter vliegtuig. Het is slecht weer, Poul wordt dan ook voor het eerst misselijk tijdens het vliegen, het gaat echt flink te keer!

We arriveren in de regen en nemen een taxi, op zoek naar een nieuwe slaapplaats. De taxichauffeur rijdt langs een aantal hostelletjes, de eerste heeft geen plek meer voor ons. Uiteindelijk komen we bij een gedateerd hotelletje terecht. We gaan direct het centrum verkennen, hebben maar één dag de tijd en dan gaan we weer verder.

Ondanks de regen doet het plaatsje heel leuk aan. Echt een Zwitsers dorpje, met fonduerestaurantjes en héél veel gigantisch grote chocoladewinkels. We eten bij een echt Argentijns grillrestaurantje en maken en Argentijnse fles wijn uit Mendozameester.

De volgende dag schijnt de zon, gelukkig. Dit betekent dat de kabelbaan naar Cerro Cathedral vandaag open is. Het hoogste punt rondom Bariloche. We nemen een taxi naar het skidorp. Ziet er allemaalerg leuk uit, Poul maakt al meteen plannen om hier in augustus te komen skieen. Na de cabinelift stappen we in de stoeltjeslift om op hethoogste punt uit te komen, waar nog mensen aan het skieen zijn. Het uitzicht is weer waanzinnig. We kijken vanaf hier op San Carlos de Bariloche en op een aantal van de zeven meren. Je snapt heel goed als je hier staat waarom onze kroonprins hier graag komt, hij heeft hier een huisje naar het schijnt. We drinken de meest waardeloze koffie van de vakantie en genieten van het geweldige uitzicht, alvorens weer in de stoeltjeslift naar beneden te gaan, het koste Poul wat overtuigingskracht om Nicole in de lift te krijgen maar het was de moeite waard. We gaan naar beneden om weer naar Bariloche terug te keren. We kijken rond in het oude centrum waar een aantal St. Bernards rond lopen met een vaatje om hun hals, tegen betaling mag je met ze op de foto.

Dan is het helaas alweer tijd om naar de bus te gaan. Om 16.25 uur vertrekt onze bus naar Mendoza hij doet daar 17 uur over. We hebben de grootste stoelen geboekt die blijken heerlijk te zitten en liggen. We hebben onze eigen flat screen en kijken daar drie films op. Na het lekkere avondeten gaan we slapen en een uur voor het ontbijt zijn we wakker. In Mendoza aangekomen worden we gelijk overmeesterd door de warmte 41 graden is het hier. Wat een verschil gisteren stonden we nog in de sneeuw. We vinden een hotel waar we meteen in de kamer kunnen, na een lekkere douche gaan we gelijk maar de stad in. Mendoza doet ons denken aan Buenos Aires alleen zijn hier wat minder oude bouwwerken doordat de aardbeving in de 19e eeuw alles heeft verwoest, vandaar dat de stad ook erg ruim is opgezet en weinig hoogbouw heeft. Dit maakt het een erg aantrekkelijke stad om te zien. De vele platanen en andere bomen die de mensen wat schaduw moeten brengen in deze hitte maken het straatbeeld compleet. s Middags genieten we van het zomerweer op een bankje in het park. Het hele park zit vol met jeugd. Er is veel muziek en overal wordt gestunt op crossfietsjes.

De komende twee dagen willen we nog zoveel mogelijk van deze stad genieten en gaan we de bodegas, wineries nog bezoeken. Het zijn alweer de laatste twee dagen in Argentinie, wat gaat het hard zeg.

Tot de volgende keer, vanuit Chili

groet Poul en Nicole

Diana

He dame en heer, wat ben ik blij te zien dat het goed met jullie gaat. Leuke verhalen hoor ja ja aj ik hou het bij vind ik gewoon leuk.

NU nog veel plezier en groetjes Diana

Pauline

Hallo allebei,

Wat een prachtige reis is het; Schitterend!
Veel plezier maar weer en tot gauw ook :-)

Groetjes!

Thera

Ola! Prachtige foto's zeg, ziet er indrukwekkend uit. Gelukkig dat je weer bent opgeknapt, Nicole. Heel veel plezier nog beiden in Chili!

Hasta la vista!

Groet, Peter en Thera