Nicole & Poul in Jordanië

Petra by Night

Alvorens we naar Petra by Night gaan lopen we smiddags voor de tweede maal door de kloof om een ander gedeelte van de benedenstad te bewonderen. OP het moment dat we trappen willen gaan beklimmen blijken de schoonzoelen van Nicole's bergschoenen doormidden te splijten. Bij elke trede wordt het erger. Aangezien de terugweg naar het hotel ruim 2 km is besluiten we rechtsomkeert te maken. Tijdens het afdalen maakt Poul een verkeerde beweging waardoor hij ineens vergaat van de pijn in zn knie. Trap af is een ware kwelling voor hem, dus zo strompelen we door de kloof terug naar de bewoonde wereld.

Tja, Petra by Night lijkt dan ineens niet meer haalbaar! Tot 19u hebben we de tijd om de kaartjes terug te brengen, krijgen we zelfs geld terug, maar we willen dit niet missen! Na 2 uurtjes bedrust lijkt het Poul gelukkig iets beter te gaan. Nicole vist oude gympies uit d'r tas en samen strompelen we weer naar de entree. Bij aankomst wil Nicole nog even checken of de camera goed staat ingesteld voor het nachtlicht. Wat blijkt....de camera heeft al die tijd aangestaan, dus de accu is helemaal leeg! Er zit dus niks anders op dan de camera snel terug brengen naar het hotel, Nicole sprint heen en weer en is net op tijd weer terug bij de kloof. Jammer genoeg hebben we Petra by Night dus met een wat minder goed uitgeruste camera beleefd, maar we hebben hopelijk wel wat fototootjes die de sfeer goed weergeven.

Ongeveer 500 mensen hebben zich verzameld, uitgerust met vesten, truien en zaklampen beginnen we aan de tocht. Overal op de route staan papieren zakjes met daarin een kaars. Dit zorgt voor een bijzonder sfeertje. Bij The Treasury aangekomen staat het hele plein vol met deze provisorische maar zeer sfeervolle lampionnen. Rondom liggen allemaal matten waarop iedereen plaatsneemt en in stilte kan genieten van een heuse show, van lokale muzikanten onder het genot van een kopje mierzoete thee.

De terugreis verloopt voorspoedig. Het was een onvergetelijke ervaring die we echt voor geen goud hadden willen missen!